آشنایی با سامانه پدافند هوائی ( TYPE-88 ( PGZ88 ساخت چین

 

سامانه پدافند توپخانه ای خودکششی PGZ88 که با نام تایپ 88 نیز شناخته میشود اولین سامانه پدافند توپخانه ای تمام اتوماتیک  ارتش آزادی بخش خلق است که قابلیت درگیری با انواع هواگرد ها در ارتفاع پایین تر از 4000 متر را داراست و به عنوان پدافند کوتاه برد متحرک برای پوشش واحد های نیروی زمینی به کار میرود. علاوه بر این میتوان از این سامانه در مقابل اهداف زمینی نظیر سربازان دشمن ، خودرو های سبک زرهی و استحکامات نیز استفاده کرد. تنها تعداد کمی از این سامانه به ساخت رسیده است که عملکرد رضایت بخش آن این کمبود را جبران می کند.

ساخت آن به زمانی برمیگردد که ارتش آزادی بخش در اوایل 1980 طرح های متعددی در زمینه ساخت پدافند متحرک برای پوشش ستون های زرهی نیروی زمینی داشت که از جمله آن ها سامانه های  37 میلیمتری  تایپ 63 و 57 میلیمتری تایپ 80 بودند . این سامانه ها در طی آزمایشات مختلف نتایج ضعیفی کسب کردند اما پایه ای بودند برای طراحی تایپ 88 که در سال 1989 معرفی شد . تایپ 88 مجهز به دو قبضه توپ 37 میلیتری تایپ 74 است که برد موثری برابر 7200 متر و نرخ آتش 360 الی 380 گلوله در دقیقه دارند و  گلوله های شدیدالانفجار تایپ 76 را به سمت هدف شلیک میکنند.

 

این توپ ها به سیستم بارگذاری خودکار مجهز هستند و قابلیت تغییر زاویه از 5- الی  85+ درجه را دارند و بر روی برجکی نصب شده اند که قابلیت گردش 360 درجه ای دارد.سرعت خروج گلوله از دهانه توپ ها نیز 1000 متر بر ثانیه است.سیستم کنترل آتش تایپ 88 از رادار جستجوی هدف / مسافت یاب ، کامپیوتر بالستیک ، سیستم هدفگیری الکترواپتیک ، سیستم تشخیص دوست از دشمن (IFF) و سایت هدفگیری چشمی تشکیل میشود. رادار جستجوی هدف 15 کیلومتر برد دارد و تا ارتفاع 3000 متری را پوشش میدهد.

 

مدت زمان واکنش این سیستم 6 الی 11 ثانیه است . بنابر گفته کارخانه سازنده تایپ 88 امکان کار در شرایط آب و هوایی مختلف را داراست اما به نظر میرسد که در شرایط آب وهوایی نامساعد و در شب تا حدودی از کارایی آن کم میشود. پلتفرم اصلی این  سامانه شاسی تانک  تایپ 79 است  که از پیشرانه دیزلی با توان 570 اسب بخار بهره میبرد و وزنی معادل با 35 تن دارد. به منظور کاهش وزن خودرو حامل برجک با صفحات فلزی نازکتری ساخته شده است و فقط در برابر گلوله های کالیبر پایین مقاومت دارد. تایپ 88 چهار خدمه دارد که فرمانده ، اپراتور رادار ، توپچی و راننده را شامل میشود.

 
مشخصات کلی :
کشور سازنده : جمهوری خلق چین 
خدمه : 4 نفر
وزن : 35 تن
تسلیحات : دو قبضه توپ 37 میلیمتری تایپ 74 
نرخ آتش : 360 الی 380 گلوله در دقیقه
برد مفید : 7200 متر
ارتفاع درگیری : 4000 متر
زاویه گردش برجک : 360 درجه
پیشرانه : دیزل با حداکثر توان 570 اسب بخار
حداکثر سرعت جاده ای : 50 کیلومتر بر ساعت
 
منبع 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



ارسال توسط ADOLF
آرشيو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبي
تقويم
وضعيت آب و هوا
لينک
------------------------------ ******* ------------------------------
+ strUrl +